Re: DaVinci Code

> MSAARI wrote:
> Päättelypelinä DaVinci Code ei ole erityisen ansiokas kuin
> keveytensä vuoksi, mutta se pelissä juuri onkin niin hienoa: se on
> lyhyt ja kevyt täytepeli, joka kuitenkin pistää ajattelemaan.
> Perinteinen Mastermind on sekin haastavampi päättelypeli, mutta
> ainakin DaVinci Codea voi pelata porukalla.

Samaa mieltä. Da Vinci Codea on tullut pelattua viime aikoina miltei
parikymmentä peliä JOHTUEN siitä, että peli on äärimmäisen nopea ja
sopivan kevyt - niin kevyt, että se on uponnut hyvin "ei
pelaajiinkin".

> MSAARI wrote:
> Peli toimii mainiosti ainakin kolmella pelaajalla. Arvelen, että
> kyseessä on paras pelaajamäärä, mutta peli toiminee muillakin.
> Varmaksi en osaa sanoa, sillä olen pelannut peliä vain kolmella
> pelaajalla. Palaan täydentämään arvostelua, kun tiedän enemmän.
> Muualta lukemieni kommenttien mukaan nelinpeli kuitenkin toimii,
> mutta kaksinpelin suhteen on esitetty hieman varauksia.

Omien kokemusteni perusteella kartan jatkossa kaksinpeliä, sillä se
on tylsä. Siksi toisekseen peli tuntuu kaikkein
epätasapainoisimmalta vain kahdella pelaajalla pelattuna. Sen sijaan
kolmen ja neljän pelaajan pelit toimivat erinomaisesti ja hauskaa on
ollut.

Lisäksi pelin mukana tulevat 'sekoittajat' (kaksi kappaletta) ovat
osoittautuneet heikoiksi. Ne kyllä tuovat peliin lisää haastetta,
mutta tarjoavat liikaa etua ko. laattojen omistajille. Peruspeli
ilman 'sekoittajia' riittää ainakin täällä päässä.

Lyhykäisesti voisi sanoa, että DaVinci Code sopii ...

oivaksi
täytepeliksi vaikka ei ihan samalle viivalle ylläkään Einfach
Tierischin, Coloretton tai vaikkapa Geschenktin kanssa.

-kystas

http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/grQolB/TM