Subject: Re: Goldland ja säännöt ihan
poskellaan

Lienee muistettavin häppeninki oli aikanaan Settlers of Catanin kanssa.
Keskittiin siihen allekirjoittaneen toimesta variantti jolla peliä
pelattiin _pitkään_ ennenkuin joku valaisi. Variantti tunnetaan
Fallout-versiona tätä nykyä.

Idea tässä oli se, että ensinnäkin ainoastaan noppaa heittävä pelaaja
kerää ne resurssit (tuli säännöt luettua sen verran pikaisesti, että se
tuntui ihan loogiselta.) ja tietty rosvot ja merirosvolaivat liikkuvat
ainoastaan heksa kerrallaan johonkin suuntaan. Seurauksena nähtiin kaikkea
hauskaa Settlers pelien tienoilta. Kaveri heitti 9 kertaa peräkkäin 6
omalla vuorollaan eikä tietty kerännyt mitään. Ja rosvot yms. hengasi aika
kovasti johdossa olevan pelaajan maaseudulla :)

Ei toi nyt niin paha ollut jälkikäteen. Resursseja tuli aika samaan
tahtiin riippumatta keräsikö niitä vain omalla vuorollaan vai joka vuoro
niinkuin säännöissä menee. Rosvopuoli oli ehkä vähän pahempi, mutta ei
siihenkään vaadittu kuin parin pelaajan päättäväisyys saada tyyppi
toiselle puolelle saarta ja sinne se menikin, pikkuhiljaa.

War! age of imperialismissakin tuli jotain älyttömyyksiä vastaan.
Tehtaiden tuotanto ja yms. laskettiin vähän poskelleen ja tämän takia
jonkun inflaationkin kanssa pystyi helposti tuottamaan jotain 800-1000
pistettä resursseja kun normaalisti pelissä se oli enemmänkin jotain 200
pisteen tienoilla. Tämä siis jonkinmoisen valloitusrupeaman jälkeen.
<...

br> Wariin pistäisi saada joku aivan toisenlainen sääntösetti. Figuurit ja
lauta on kivoja, mutta itse peli ihan syvältä.

--
reko@xxxxxxxxxxxxxxxxxx ^^^
www.arabuusimiehet.com/reko

Poistuaksesi listalta, lähetä postia osoitteeseen:

Yahoo! Groups Links